هیأت وزیران: تا سقف ۱۰ درصد از فعالیت های وزارت بهداشت به بخش غیردولتی واگذار شود
ا هدف توسعه مشارکت های مردمی و با موافقت هیات دولت؛
تا سقف ۱۰ درصد از فعالیت های وزارت بهداشت به بخش غیردولتی واگذار شود
هیأت وزیران در جلسه دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری تا سقف ۱۰ درصد خدمات و فعالیت های تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش غیردولتی در سال ۱۳۹۶ را به تصویب رساند.
به گزارش وبدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دولت این تصمیم را با هدف توسعه مشارکت های مردمی و بهره مندی بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدیگری درمان اتخاذ کرد.
به موجب آیین نامه مذکور، انتخاب بخش غیردولتی از بین اشخاص متقاضی، به صورت شفاف و رقابتی و از طریق احراز صلاحیت ها و اهلیت فنی، علمی و مالی متقاضیان با تأیید کارگروه واگذاری صورت می پذیرد و اطلاعات واحد قابل واگذاری حداقل یک ماه قبل در سامانه واگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی و منتشر می شود.
دولت همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کرد به منظور تسهیل و افزایش توجیه پذیری خدمات قابل ارایه توسط بخش غیردولتی، مجوزهای لازم جهت حذف یا اضافه نمودن خدمات یا فعالیت هایی که زمینه تکمیل ظرفیت و ارایه خدمات با کیفیت بهتر به بیماران را فراهم می کند، در قالب نظام سطح بندی خدمات ارایه نماید.
این وزارتخانه همچنین موظف شد به منظور حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه تعاونی های بخش سلامت، با اولویت دادن آنها در واگذاری تصدی ها و صدور مجوزهای تأسیس و بهره برداری خصوصاً در طرح پزشک خانواده اقدام کند.
براساس آیین نامه مذکور، تغییر کاربری واحدهای واگذار شده در کلیه شیوه های واگذاری ممنوع است و بخش غیردولتی نمی تواند از آورده های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه ها جهت انجام فعالیت های مشخص شده در قرارداد واگذاری، به نحوه دیگری استفاده کند.
+ نوشته شده در شنبه بیست و نهم مهر ۱۳۹۶ ساعت توسط "پرستار "
|
این ویلاک برای همکاران مدیران خدمات بهداشتی ودرمانی بخصوص پرستاران تهیه شده تا با همفکری هم پذیرای دست نوشته ها، درد دل ها ،نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما باشد تا با ارائه به مسئولین وآگاهی همکاران جلو غیبت وتهمت و... گرفته شود باشد تا همه ما دست بدست هم برای بهتر شدن اوضاع کمک کنیم